دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی
کمیته ارزشیابی آموزشی
معرفی واحد:

  ارزیابی و ارزشیابی از اجزای مهم هر فرآیند آموزشی هستند. ارزشیابی فرآیندی است که هدف آن بهبود کیفیت و ارتقاء اثربخشی برنامه میباشد و یکی ازجنبههای مهم در فرایند فعالیتهای آموزشی است و این امکان را فراهم میسازد تا بر اساس نتایج آن نقاط قوت و ضعف را مشخص نموده و با تقویت جنبههای مثبت و رفع نارساییها در ایجاد تحول و اصلاح گردش کارها، گامهای مناسب برداشته شود. متخصصان ارزشیابی مراکز توسعه آموزش ضمن معرفی شیوهها و روشهای مناسب برای ارزیابی دانشجو، استاد و برنامه در طراحی و اجرای ارزیابی برنامهها و همچنین در زمینهی تهیه و معتبرسازی آزمونها و ارزیابیهای تشخیصی و اطلاع رسانی فعالیت میکنند.


اهداف کمیته ارزشیابی (EDC)

 نظارت بر تدوین و اجرای برنامه استفاده از روشهای نوین ارزشیابی دانشجویان
 نظارت بر تدوین و اجرای برنامه ارائه بازخورد آزمونها به دانشجویان
 نظارت بر تدوین و اجرای برنامه تجزیه وتحلیل آزمونهای برگزار شده توسط اساتید
 نظارت بر تدوین و اجرای برنامه ارائه بازخورد بررسی نتایج آزمونها به اساتید، مدیران گروهها و متولیان آموزش
 مشارکت در تدوین، بازنگری و اجرای فرمهای مختلف برای استفاده از نظرات دانشجو، مدیرگروه، مافوق، همکار و خود فرد در برنامه ارزشیابی استاد
 نظارت بر تدوین و اجرای برنامه مشخص برای اعمال مداخله آموزشی بر اساس نتایج ارزشیابی اساتید

 
 
 
وظایف:

- انجام مطالعه به منظور اصلاح و تدوین فرمهای نظرسنجی از دانشجو ، مدیران گروه ، همکاران ، و خود ارزیابی

- تدوین فرمهای ارزشیابی با توجه به نظر اساتید عضو  کمیته ارزشیابی

- انجام مطالعات کاربردی در زمینه ارتقا و توسعه روشهای  ارزشیابی برنامه های آموزشی و سنجش پیشرفت تحصیلی

- تشکیل ساختار و سیستم ارزشیابی مستمر در دانشکده و  گروههای آموزشی 

- کنترل و پایش عملکرد سیستم ارزشیابی زیر گروه ها در  دانشکده 

- توسعه روشهای نوین و متنوع سنجش وارزشیابی دروس تئوری و  بالینی دانشجویان وارائه مشاوره به اساتید وگروه های آموزشی