دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی
کمیته ارزشیابی آموزشی
معرفی واحد:
ارزیابی و ارزشیابی از اجزای مهم هر فرآیند آموزشی هستند. ارزشیابی
فرآیندی است که هدف آن بهبود کیفیت و ارتقاء اثربخشی برنامه میباشد و یکی
ازجنبههای مهم در فرایند فعالیتهای آموزشی است و این امکان را فراهم میسازد تا بر
اساس نتایج آن نقاط قوت و ضعف را مشخص نموده و با تقویت جنبههای مثبت و رفع
نارساییها در ایجاد تحول و اصلاح گردش کارها، گامهای مناسب برداشته شود. متخصصان
ارزشیابی مراکز توسعه آموزش ضمن معرفی شیوهها و روشهای مناسب برای ارزیابی دانشجو،
استاد و برنامه در طراحی و اجرای ارزیابی برنامهها و همچنین در زمینهی تهیه و
معتبرسازی آزمونها و ارزیابیهای تشخیصی و اطلاع رسانی فعالیت میکنند.
اهداف کمیته ارزشیابی (EDC)
نظارت بر تدوین و اجرای برنامه استفاده از روشهای نوین ارزشیابی
دانشجویان
نظارت بر تدوین و اجرای برنامه ارائه بازخورد آزمونها به دانشجویان
نظارت بر تدوین و اجرای برنامه تجزیه وتحلیل آزمونهای برگزار شده توسط
اساتید
نظارت بر تدوین و اجرای برنامه ارائه بازخورد بررسی نتایج آزمونها به
اساتید، مدیران گروهها و متولیان آموزش
مشارکت در تدوین، بازنگری و اجرای فرمهای مختلف برای استفاده از نظرات
دانشجو، مدیرگروه، مافوق، همکار و خود فرد در برنامه ارزشیابی استاد
نظارت بر تدوین و اجرای برنامه مشخص برای اعمال مداخله آموزشی بر اساس
نتایج ارزشیابی اساتید
وظایف:
- انجام
مطالعه به منظور اصلاح و تدوین فرمهای نظرسنجی از دانشجو ، مدیران گروه ، همکاران
، و خود ارزیابی
- تدوین
فرمهای ارزشیابی با توجه به نظر اساتید عضو کمیته ارزشیابی
- انجام
مطالعات کاربردی در زمینه ارتقا و توسعه روشهای ارزشیابی برنامه های آموزشی
و سنجش پیشرفت تحصیلی
- تشکیل ساختار
و سیستم ارزشیابی مستمر در دانشکده و گروههای آموزشی
- کنترل و
پایش عملکرد سیستم ارزشیابی زیر گروه ها در دانشکده
- توسعه
روشهای نوین و متنوع سنجش وارزشیابی دروس تئوری و بالینی دانشجویان وارائه
مشاوره به اساتید وگروه های آموزشی